Itserekisteröinti ja salasanan vaihtopalvelu

ITSEREKISTERÖINTI- JA SALASANAN VAIHTOPALVELU -

 

Miten etätyössä luovutetaan uusille käyttäjille käyttäjätunnukset? 

 

Monissa organisaatiossa on viimeistään tänä keväänä siirrytty etätyöhön. Fyysinen läsnäolo ei ole ollut mahdollista, silti organisaatioiden perusrutiinien pitää pyöriä normaalisti. Etätyötä tekevissä organisaatiossa on yhtenä haasteista miten lisätä uusia käyttäjiä?

 

Miten luovuttaa käyttäjätunnukset ja salasanat tietoturvallisesti uusille käyttäjille, kun ei ole mahdollisuutta tehdä tätä henkilökohtaisesti esimerkiksi HR-osaston kautta?

 

Tyypillisiä haasteita:

  • Miten tunnistaa ja varmentaa etänä, että uusi henkilö on varmasti oikea henkilö ja

    oikeutettu saamaan tunnukset organisaation?

  • Miten hyväksyttää yrityksen käyttäjätunnusten käyttöehdot?

  • Miten resetoida salasanat tietoturvallisesti etänä?

 

Tällä hetkellä uuden käyttäjän vahvaan tunnistamiseen järkevin keino on hyödyntää suomi.fi autentikointia. Palvelu on useimmille tuttu jo ennestään ja jos ei ole, kaikilla suomalaisilla on yleensä pankkitunnus, jolla aktivoida palvelu nopeasti ja veloituksetta käyttöön.

 

Hyödynnämme Pulsen itserekisteröintiportaali -ratkaisussamme suomi.fi -palvelua. Käyttäjä voi rekisteröityä ja hyväksyä organisaation käyttöehdot vahvaa suomi.fi tunnistusta hyödyntäen. Myös salasanojen resetointi hoituu samassa palvelussa. Ja kaikki toimii tietysti etänä.

 

Palveluun voi liittää myös tekstiviesti - tunnistuspalvelun, mikäli organisaatiossa on käyttäjiä, joilla ei ole suomalaisia pankkitunnuksia.

 

Hyödyt:

  • Voit luovuttaa uudelle käyttäjälle tunnukset itsepalveluportaalin kautta etänä

  • Käyttäjän tunnistus suomi.fi –palvelua hyödyntäen (vahva tunnistus)

  • Käyttäjäehtojen hyväksyntä tunnistuksen yhteydessä 

  • Samassa palvelussa on myös mahdollisuus resetoida olemassa olevat salasanat

  • Optio: mikäli suomi.fi -palvelu ei ole mahdollinen, niin voidaan käyttää tekstiviesti varmistusta (ei vastaa vahvaa tunnistusta).